ACTUALITATE 2 aprilie 2014

Trei tineri covăsneni le dau lecţii studenţilor din străinătate

de Monica Vrânceanu | 887 vizualizări

Simbound este jocul de marketing online creat în Sfântu Gheorghe şi folosit în cursurile predate studenţilor din întreaga lume

Trei tineri din Sfântu Gheorghe au creat un joc educativ de e-learning, intitulat Simbound, care a ajuns să fie vândut atât în ţară, dar şi peste graniţele acesteia în special în Statele Unite ale Americii. Mai mult, jocul este achiziţionat mai ales de către universităţi, care îl folosesc în cursurile predate studenţilor, astfel că se poate spune cu uşurinţă că tinerii noştri au ajuns să le dea lecţii studenţilor din ţările străine.

Louis Havriliuc, în vârstă de 27 de ani, este fondatorul platformei Simbound Content Marketing Simulation, un joc care le permite utilizatorilor să înveţe tehnicile de marketing online simulând un mediu real online, însă alături de el au lucrat şi lucrează în continuare, la dezvoltarea jocului, Pall Sándor, în vârstă de 26 de ani şi Adrian Codreanu, de 32 de ani. Toţi trei au reuşit ca în ultimii doi ani să lucreze intens şi să perfecţioneze acest joc educativ, care are un mare succes peste graniţe. Tinerii spun că şi-au pus în joc în primul rând pasiunea şi voinţa, învăţând practic din mers multe din cele pe care jocul le cuprinde. Acum, Louis Havriliuc se ocupă de partea de planificare şi direcţie, în vreme ce colegii săi de execuţie şi dezvoltare.

Vorbim despre un produs tip e-learning, destinat cursurilor de marketing, în special marketing pe internet. Nu avem neapărat şcoli în domeniu, cât experienţă. Am lucrat la o agenţie de web design, unde am făcut şi publicitate, ca şi partenerii mei, de altfel. Iniţial, ideea mi-a aparţinut, apoi Adrian şi Sándor au intrat în proiect, dezvoltându-l”, a explicat Havriliuc.

În ceea ce priveşte utilitatea acestui joc educativ, Louis Havriliuc a explicat că acesta nu se adresează începătorilor.

„Dacă ai un website, o afacere nouă, la început de drum, eşti curios să vezi care sunt opţiunile online de promovare. Noi oferim această oportunitate într-un mediu lipsit de riscuri – nu ai costuri reale, nu poţi fi prejudiciat. E un mediu virtual, unde noi avem o anumită tipologie pe care lucrăm, o platformă de marketing online. E o validare prin care oferim oportunitatea de a încerca diversele tehnici de marketing. Urmează să dezvoltăm concepte noi, formate pe acelaşi fundament. Vrem să lucrăm şi pe alte aplicaţii – să ne adresăm mediului de afaceri, dar şi publicului larg, astfel încât fiecare să poată găsi informaţiile necesare în e-marketing. Practic, jocul nostru permite utilizatorilor să înveţe tehnici de marketing online”, a explicat Havriliuc.

Acesta spune că jocul are două variante – prima în care utilizatorul parcurge singur jocul, iar cea de-a doua este o variantă combinată, în care utilizatorul are un instructor care îl poate ajuta, iar produsul în sine se adresează atât vânzătorilor cât şi cumpărătorilor.

Tinerii au ajuns să vândă produsul în universităţi din Portugalia, Franţa, Polonia, sau statele americane Oregon, Utah, Montana şi Idaho

Produs vândut în toate colţurile lumii

Au ajuns să aibă clienţi străini după ce Louis Havriliuc, care a lucrat cu o firmă din Finlanda, a prezentat produsul în mai multe cercuri. Pentru că era inedit şi aplicabil, clienţii au început să apară relativ uşor, chiar dacă vânzarea în sine a produsului se mai îngreunează uneori, din cauza birocraţiei în special. Acum, tinerii au ajuns să vândă produsul în universităţi din Portugalia, Franţa, Polonia, sau Oregon, Utah, Montana şi Idaho – state americane. În plus, au primit cererea unor contracte în exclusivitate din partea unor firme din afara ţării, însă deocamdată au decis să rămână independenţi din simplul motiv că nu au considerat respectivele propuneri destul de serioase. Tinerii spun că piaţa jocurilor educaţionale este una destul de grea, însă cred că aceasta e în plină dezvoltare din moment de educaţia pare a fi ultimul bastion pe care internetul îl mai are de cucerit. Tocmai de asta, acum se află în căutarea unor pieţe noi, dorind totodată atragerea de capital care să le permită să dezvolte noi concepte de educaţie, certificare şi e-marketing.

În prezent, Simbound se vinde cu 35 de euro/licenţa, iar până acum tinerii au vândut peste 700 de licenţe în întreaga lume – cele mai multe către studenţi. Profilul studenţilor care au achiziţionat acest joc este cel al tinerilor care studiază în străinătate şi vor să înveţe tehnici de marketing, neavând experienţă.

În ceea ce-i priveşte pe tinerii autori, aceştia susţin că ceea ce i-a motivat de la început a fost pasiunea pentru tot ceea ce ţine de informaţie, mediul online şi nu în ultimul rând, publicitate. În vreme ce Louis a absolvit un master în Anglia, colegii săi au început universităţi pe care nu le-au mai finalizat.

Am făcut trei ani de Informatică şi am abandonat când am realizat că la şcoală ni se predau chestiuni învechite. Ca să nu mai spun că în primii doi ani am făcut numai matematică, pentru a ajunge să aflăm despre web abia în anul trei. Cred că şcoala românească e învechită, are multă teorie şi nu îi învaţă pe tineri partea practică deloc. De asta am ales să nu continui şi să mă perfecţionez pe practică, pe ceea ce contează, de fapt”, ne-a spus Pall Sándor.

În ceea ce priveşte planurile de viitor, cei trei tineri spun că îşi doresc dezvoltarea muncii lor în continuare, însă chiar dacă au primit oferte de lucru în străinătate, nu au de gând să plece. Dincolo de lipsa de oportunităţi de dezvoltare a afacerii lor, cei trei consideră că Sfântu Gheorghe este locul ideal în care pot crea în domeniul pe care şi l-au ales.

Platforma Simbound Content Marketing Simulation poate fi accesată la adresa www.simbound.com.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
bita, 6 aprilie 2014
mA BUCUR PUIULE SI IN CONTINUARE SIRGUINTA,SPOR SUCCES.SI NUMAI BINE. TE PUPA BITA.
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.