ACTUALITATE 14 septembrie 2014

Proiect de promovare a stațiunii Covasna

de Székely Emőke | 596 vizualizări

Consiliul Local Covasna implementează proiectul „Promovarea Turismului Balnear şi a resurselor turistice endogene din zona turistică Covasna”, proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional, Axa prioritară 5 „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”, Domeniul Major de Intervenţie 5.3 – Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică, Operaţiunea – Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a activităţilor de marketing specifice.

Proiectul are ca scop promovarea potenţialului turistic balnear şi mediatizarea resurselor naturale din regiunea Covasna şi din regiunea apropiată pe piaţa turistică din România. În urma derulării acestui proiect se doreşte atât informarea corectă a turiştilor din ţară cu privire la posibilităţile oferite de turismul balnear din zonă, cât şi câştigarea unui loc meritoriu pe piaţa turistică naţională.

În cadrul acestui proiect, a avut loc vineri la Covasna o conferință de specialitate, care va fi urmată de două evenimente similare în următoarele luni.

„Factorii naturali terapeutici, și anume apele minerale, mofetele și aerul trebuie să le promovăm în țară și în străinătate. Dacă promovăm acești factori terapeutici eu sunt convins că atractivitatea stațiunii va crește foarte mult mai ales că după revoluție numărul turiștilor a crescut chiar și cu 50%. Noi nu știm încă să profităm îndeajuns de bine de generozitatea acestor factori naturali terapeutici” – a declarat medicul Nicolae Enea.

Acesta a mai spus că scăderea numărului de turiști se datorează mai multor factori. Unul dintre ei este în opinia medicului infrastructura proastă spre și dinspre Covasna, însă acest lucru este în curs de remediere. „O altă cauză ar fi neaplicarea părților bune din legea sanitară. Până în 2003 partea medicală era subordonată unui for medical. În 2002 s-a dat o ordonanță, prin care hotelierilor li s-a permis să preia personalul medical. Prin preluarea personalului medical nu știu ce s-a întâmplat, dar lucrurile s-au schimbat nu în bine, ci în rău. Și atunci au plecat mulți medici din sistem, și acum necesarul de medici la nivel de stațiune este de 40-50%” – a declarat dr. Nicolae Enea.

Medicul a vorbit și despre strategiile de marketing deficitare ale hotelierilor din stațiune. „Nu înțeleg de ce înainte de ’89 hotelurile erau pline iarna, iar acum sunt goale” – spune, adăugând că stațiunea Covasna este potrivită pentru toate vârstele.

Primarul Thiesz János a vorbit despre faptul că administrația publică locală face tot posibilul pentru a crea oportunități de agrement pentru timpul liber al turiștilor. „După 2008 s-au făcut destule realizări prin care încercăm ca cei din stațiune să se simtă bine și în afara orelor când sunt la procedurile medicale” – a declarat primarul.

Proiectul de promovare a turismului balnear prevede producerea unor materiale promoționale, participarea la târguri de turism, dar și realizarea unui studiu în rândul turiștilor care vin în stațiune. Valoarea totală a proiectului este de peste un milion de lei.

 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.