ACTUALITATE 17 noiembrie 2014

Atenţie la ţepele de Black Friday!

de Covasna Media | 457 vizualizări

De Black Friday se anunţă mari reduceri la numeroase bunuri şi produse pe care le puteţi cumpăra din magazinele clasice sau magazinele online, dar trebuie să fiţi atenţi la ofertele prezentate şi trebuie să vă cunoaşteţi drepturile.

Nu cumpăraţi de pe un site care nu vă oferă în mod clar datele de contact şi informaţii despre identitatea companiei. Verificaţi dacă magazinul online are o secţiune de politică de confidenţialitate. Este bine de ştiut că atunci când cumpăraţi prin internet, aveţi aceleaşi drepturi privind garanţia că şi atunci când achizi­ţionaţi bunuri dintr-un magazin obişnuit. Puteţi beneficia de repararea sau înlocuirea produsului, la alegere, cu excepţia cazului în care costurile legate de măsură aleasă sunt mult mai mari decât costurile pentru cealaltă măsură (de exemplu, alegeţi înlocuirea, dar costurile acesteia sunt mai mari decât cele pentru reparaţie). Atunci când cumpăraţi online, perioada de livrare este de maximum 30 de zile.

Drepturi şi obligaţii

Potrivit InfoCons, aveţi dreptul să vă răzgândiţi în termen de zece zile lucrătoare din momentul livrării şi să vă primiţi banii înapoi, fără să explicaţi de ce şi fără să fiţi obligaţi la plată de penalităţi. În schimb, trebuie să vă asumaţi costurile directe efectuate cu returnarea produsului. În cazul în care comerciantul nu vă transmite în scris până la data livrării toate informaţiile necesare, această perioadă se poate prelungi până la 90 de zile.

Costuri, reduceri, verificări

Potrivit enational.ro, toate costurile legate de reparaţie sau înlocuire sunt suportate de către vânzător. Aveţi însă obligaţia să vă asiguraţi că etichetele şi sigiliile aplicate de fabricant rămân intacte. Vânzătorul poate refuza să ia măsurile reparatorii pentru produsele desigilate. Aveţi dreptul la o reduce­re corespunzătoare a preţului sau puteţi chiar renunţa la produs, în cazul în care:

- nu beneficiaţi de repararea sau înlocuirea lui;

- vânzătorul nu a reuşit să remedieze defectul într-un timp rezonabil;

- remedierea defectului este în dezavantajul vostru.

Ca măsură de siguranţă, păstraţi întotdeauna bonul fiscal sau factura. Acestea dovedesc data şi locul achiziţionării produsului. De asemenea, păstraţi şi copii ale tuturor documentelor primite de la comerciant, deoarece originalele se pot pierde. Totodată, verificaţi dacă durata reparaţiei este trecută în garanţie.

În acest an, sărbătoarea reduce­rilor „Black Friday” este programată în România în week-endul 21-23 noiembrie, cu o săptămână mai devreme decât evenimentul tradițional din Statele Unite ale Americii.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.