ACTUALITATE 2 martie 2015

Elevii din Sfântu Gheorghe, între preocupare şi nepăsare faţă de simularea pentru Bacalaureat

de Mirela Cara Dragu | 491 vizualizări

Elevii claselor a XII-a şi, pentru al doilea an consecutiv şi cei de-a XI-a, au dat proba scrisă la Limba şi Literatura Română în cadrul simulării examenului de Bacalaureat. Testarea a început la ora 9.00 şi a durat trei ore, interval în care elevii au încercat să rezolve subiecte asemănătoare cu cele pe care le vor primi la examenul propriu-zis de bacalaureat de la sfârşitul anului şcolar.

Subiectele elevilor din clasa a XII-a, concepute la nivel naţional, au fost formulate diferit, în funcţie de profil. Cei de clasa a XII-a de la profilul real au primit un text la prima vedere din romanul „Accidentul” de Mihail Sebastian, pe baza căruia trebuiau să rezolve nouă cerinţe care vizau cunoştinţe de vocabular şi teorie literară. La subiectul al doilea, li s-a cerut să scrie un eseu despre relaţia dintre părinţi şi copii, iar ultimul subiect a presupus redactarea unui alt eseu la alegere, despre opera lui George Bacovia sau cea a lui Mihai Eminescu.

Cei de la uman au avut acelaşi gen de subiecte, dar cu un nivel de dificultate mai ridicat. Textul de la punctul I a fost extras din „Jocurile Daniei”, de Anton Holban. Tema eseului de la punctul al doilea a fost tratarea influenţei traducerilor asupra literaturii naţionale, iar la ultimul punct au avut de redactat un eseu în care să prezinte tema şi viziunea despre lume dintr-un text poetic de Tudor Arghezi.

Subiectele li s-au părut uşoare

Elevii de la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Sfântu Gheorghe au dat dovadă de o atitudine pozitivă faţă de acest examen. Multora subiectele li s-au părut uşoare. „Mi s-a părut relativ accesibil subiectul. Nu ni s-a dat nimic din ceea ce nu am făcut la clasă. A intrat totul în cadrul normalităţii. Având în vedere cât am învăţat, mă aştept să obţin o notă în jur de 8. Eu m-am pregătit şi pentru olimpiada de geografie. Oricum, până la examenul de Bacalaureat intenţionez să mai ridic nivelul – ne-a spus Eduard Necşulescu, elev în clasa a XII-a A la CNMV. De aceeaşi părere a fost şi Ana-Maria Demşa, o altă elevă a Colegiului pentru care simularea nu a trecut drept o probă dificilă. „Mie subiectele mi s-au părut destul de uşoare. Chiar mă aşteptam să primim poezie. Având în vedere că am învăţat destul de mult poezie, căci pe asta m-am axat cel mai mult. Am ştiut! Am ales Mihai Eminescu pentru că mi s-a părut mai uşor. E mai simplu romantismul, ne-a mărturisit Ana-Maria.

Nu se aşteptau la poezie

Pe alţii însă, Arghezi, Bacovia şi Eminescu i-au pus în dificultate. Unii au afirmat că nu se aşteptau la poezie, iar alţii ar fi preferat subiectele pe care le-au primit colegii de la profilul opus. „Îmi pare rău că nu mi-a căzut Arghezi. M-aş fi descurcat mult mai bine. Eminescu şi Bacovia nu mi-au plăcut aşa de mult – a fost părerea unei viitoare absolvente.

Elevii de la liceele cu predare în limba maghiară văd adesea în proba de limba română partea cea mai dificilă a examenului de Bacalaureat, şi implicit a simulărilor. „Am învăţat pentru acest examen, eu spun că mi-am luat treaba în serios, mai ales la Limba şi Literatura Română, care mi se pare cea mai dificilă probă. Sper să iau măcar un 7, iar în vară o notă şi mai mare pentru că aceasta este materia pe care mă voi axa cel mai mult” – a spus un elev de la un liceu teoretic maghiar din Sfântu Gheorghe.

Atmosferă relaxantă la liceele tehnologice

La liceele tehnologice, atmosfera a fost mult mai relaxantă, iar elevilor părea că nici nu le pasă de simulare. „Părinţii mă bat la cap să învăţ, dar dacă nu îmi place, nu îmi place. Oricum, eu vreau să plec afară după liceu, aşa că nu contează dacă am sau nu Bacalaureatul, tot la muncă grea ajung. Poţi să ai şi diplomă de facultate, ajungi să speli vase în străinătate, sau să fii şofer. Dar măcar câştigi bani, nu ca aici” – ne-a spus cu nonşalanţă un elev de clasa a XII-a. Întrebat care dintre materii i se pare cea mai dificilă, acesta a spus că toate sunt grele şi că degeaba înveţi „dacă nu eşti descurcăreţ”.

Inspectoratul Şcolar Judeţean Covasna a organizat o simulare şi la sfârşitul anului trecut. Potrivit rezultatelor din decembrie, elevii din clasele terminale din promoţia 2014/2015 sunt ceva mai bine pregătiţi decât colegii lor care au absolvit liceul anul trecut. Cele mai slabe rezultate s-au înregistrat la proba de Matematică, unde procentul de promovabilitate a fost de 23,74% (faţă de 19,56% în 2013). La Limba şi Literatura Română 55,77% dintre elevi au trecut examenul (48,90% în 2013), la Limba şi Literatura Maternă procentul de promovabilitate a fost de 67,29% (60,40 în 2013).

Rezultatele obţinute la simulările naţionale nu vor fi trecute în catalog, dar vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, elevii, dar şi părinţii, având ocazia de a afla care sunt punctele forte şi care sunt problemele pe care le-ar putea avea în obţinerea diplomei de absolvent de liceu.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.