ACTUALITATE 20 iulie 2015

S-a încheiat programul „A doua şansă” în judeţul Covasna

de Covasna Media | 1794 vizualizări

În judeţul Covasna s-a încheiat programul educaţional „A doua şansă”, al cărui obiectiv iniţial a fost (re)integrarea în educaţie a unui număr de 350 de persoane care au abandonat studiile şi care, prin acest program, au fost încurajate să-şi finalizeze studiile minime obligatorii.

Programele de educaţie s-au desfăşurat în cadrul Proiectului „Servicii complexe de reintegrare – SCoR”, iniţiatorul acestuia fiind Asociaţia Junior Business Club, în parteneriat cu Agenţiile Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă din Covasna, Neamţ şi Botoşani, Asociaţia ArtEd, Inspectoratul Şcolar Judeţean Covasna şi IŞJ Botoşani. La programele de educaţie, prin care s-a urmărit reintegrarea în educaţie a celor care nu au absolvit învățământul obligatoriu, în judeţul nostru au participat, începând din luna februarie, în total 487 de persoane, peste numărul planificat inițial.

Inspectoratul Şcolar Judeţean Covasna, în colaborare cu şcolile din judeţ şi autorităţile locale, a fost instituţia care s-a ocupat de selecţia localităţilor şi a candidaţilor. Astfel, anul acesta, în 10 localităţi ale judeţului Covasna s-au înfiinţat clase pentru copii de vârsta şcolară şi adulţi care au depăşit cu cel puţin patru ani vârsta de începere a învățământului obligatoriu şi care nu au terminat cele 4 clase obligatorii. Participanţii la cursuri au fost de vârstă variată, în băncile şcolii stând deseori părinţi alături de copiii lor.

Succesul programului este dovedit de faptul că din cele 487 de persoane înscrise, 386 au finalizat şi au absolvit cursul. La Școala Generală „Kálnoky Ludmilla” Valea Crișului au obţinut calificări 16 persoane, la Școala Generală Hăghig 26, la Şcoala Primară Iarăşi 24, la Şcoala Generală „Gödri Ferenc” 56, la Şcoala Generală „Bölöni Farkas Sándor” Belin 21 persoane. La Şcoala Generală „Néri Szent Fülöp” Sfântu Gheorghe au absolvit cu succes învăţământul primar 33 de elevi, la Şcoala Generală „Henter Károly” Bodoc 17, la Şcoala Generală „Bartha Károly” 51, la Şcoala Generală „Romulus Cioflec” Araci 38, la Şcoala Generală „Ady Endre” 59, la Şcoala Generală „Tatrangi Sándor” Ozun 26, iar la Şcoala Generală „Mihail Sadoveanu” Întorsura Buzăului 19 elevi.

La acest proiect au participat 38 de profesori covăsneni, programele de studiu s-au desfăşurat sub forma învăţământului la zi, a câte patru-cinci ore. În cadrul programului de pregătire cu o durată de 80 de zile (într-o perioadă de 16 săptămâni), participanţii au avut posibilitatea să dobândească competențe de bază de citire, scriere şi socotire. În acelaşi timp, disciplinele din planul-cadru au vizat formarea unor competențe specifice care să promoveze coexistenţa şi incluziunea socială, precum şi integrarea pe piaţa muncii. Totodată, gama variată de discipline opţionale a făcut posibilă familiarizarea cursanţilor cu propriile tradiţii şi obiceiuri, precum şi însuşirea unor cunoştinţe de bază în domeniul istoriei, geografiei, dar şi dobândirea de cunoştinţe de bază în limbi străine şi de competențe de bază în TIC.

În concluzie, datorită programului „A doua şansă” care s-a desfăşurat în judeţul Covasna timp de 5 luni şi a unui plan de educație adaptat la abilitățile și cunoștințele elevilor, au fost reintegrate în educaţie aproape patru sute de persoane, oferindu-le astfel şansa la dezvoltarea personală şi la schimbarea de mentalitate. Printre beneficiile pe termen lung ale programului se numără faptul că aceste persoane defavorizate s-au întors la şcoală şi, timp de peste şase luni, au fost în contact permanent cu școala, că unii dintre ei au participat la tabere de motivare organizate în localitatea Durău, judeţul Neamţ şi că, în cazul acestor persoane implicate în program, a crescut încrederea în valoarea educaţiei, ceea ce sperăm că va da roade la înscrierea la şcoală şi facilitarea educaţiei propriilor lor copii.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.