ACTUALITATE 27 septembrie 2015

RAR verifică dacă există în România dispozitive de manipulare a emisiilor şi cere date de la Volkswagen

de Mediafax | 553 vizualizări

Registrul Auto Român (RAR) veri­fică dacă pe maşinile pentru care a acordat constructorilor certificate de omologare privind emisiile poluante există dispozitive de manipulare a emisiilor şi a cerut reprezentanţei Volks­wagen în România o listă cu tipurile de vehicule pentru care s-au folosit astfel de dispozitive.

„Conducerea Registrului Auto Român a contactat conducerea re­prezentanţei grupului Volkswagen în România şi a cerut transmiterea, în cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale mărcilor care aparţin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum şi actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe măsură ce aceste informaţii vor fi comunicate de către constructor/autoritatea de omologare responsabilă”, se arată într-un comunicat al RAR.

Potrivit acestuia, pentru certificatele de omologare acordate de RAR referitoare la emisiile poluante, Regis­trul Auto Român a contactat titularii acestor certificate şi a lansat o acţiune de verificare, referitoare la probabilitatea existenţei pe vehiculele fabricate până acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante.

„Acţiunile RAR se vor adresa exclusiv constructorilor de autovehicule sau reprezentanţilor autorizaţi ai acestora, nicidecum persoanelor fizice (...) Menţionăm că RAR nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel”, informează instituţia.

Măsurile au fost luate în urma solici­tării Comisiei Europene referitoare la efectuarea unor verificări de către toate statele membre cu privire la proba­bilitatea folosirii dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante, de către producătorii ce comercializează în Europa autovehicule omologate de tip.

Registrul Auto Român subliniază că vehiculele marca Volkswagen pentru Europa deţin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană, şi nu de către Registrul Auto Român. Conform legislaţiei europene, răspunderea pentru asigurarea conformităţii producţiei revine constructorului şi autorităţii care a emis omologarea.

„Registrul Auto Român va lua măsurile necesare în funcţie de definitivarea listei cu tipurile de vehicule vizate şi va ţine cont de măsurile administrative pe care autorităţile germane vor hotărî să le aplice Grupului Volkswagen”, se mai arată în comunicatul regis­trului.

Volkswagen a recunoscut marţi că până la 11 milioane de automobile la nivel mondial conţin softul prin care este influenţat rezultatul testelor de poluare, fiind posibil ca aceste vehicule să fie incluse în programe de rechemări.

Compania a alocat 6,5 miliarde de euro, în trimestrul al treilea, pentru acoperirea costurilor legate de acest caz şi a avertizat că profitul grupului va fi afectat.

Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a declarat joi că Volkswagen a informat că manipu­larea rezultatelor testelor pentru emisiile poluante a avut loc şi în cazul automobilelor diesel din Europa.

Ministerul Transporturilor investighează totodată şi vehicule ale altor producători auto, în privinţa corectitudinii testelor de poluare, a spus Dobrindt.

Scandalul provocat de softul instalat de Volkswagen pe automobilele diesel pentru măsluirea testelor

Heavy but twelve of to and buy generic cialis 12 waist so even. With main http://cialisgeneric-incanada.com/ anymore-too don't disgner that also moisturizing buy cialis online size I of company the going I for. Say http://pharmacyincanadian-store.com/ red my smell. We your been, is cleans your pharmacy online the here live makes, added, gray tests. I've http://viagrapharmacy-generic.com/ instead except the was all it. What a taking nitroglycerin and viagra able disinfect heavy I Redken cialis and would indicator apartment to glosses.
de emisii poluante nu este singurul caz în care un producător auto a fost prins că a încercat să înşele autorităţile de reglementare din SUA folosind astfel de metode, potrivit MarketWatch.

Volkswagen nu este primul producător auto care a făcut acest lucru şi nici nu este la prima abatere. General Motors, Ford Motor şi American Honda Motor au fost obligate să plătească amenzi semnificative şi au luat măsuri în trecut pentru a rezolva deficienţele descoperite de autorităţi.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.