ACTUALITATE 26 noiembrie 2015

Elevi bulgari în vizită la colegii lor de la „Mircea Eliade”

de Covasna Media | 644 vizualizări

Un grup de 12 elevi şi două cadre didactice de la şcoala 157th Gymnasium „Cesar Vallejo” din Sofia – Bulgaria au vizitat zona Buzaielor în perioada 17-19 noiembrie. Vizita elevilor străini se înscrie în activităţile proiectului ACES, în care este implicat Liceul Teoretic „Mircea Eliade”. Alături de 14 elevi de la liceul întorsurean, grupul de elevi bulgari a plecat mai apoi în vizită la vecinii moldoveni, al treilea partener al liceului din Întorsura Buzăului în proiect, „Colegiul Financiar-Bancar” din Chişinău.

În cele câteva zile de vizită în zona Întorsurii Buzăului, gazdele au oferit musafirilor un program deosebit: au vizitat rezervaţia de Zimbri din Vama Buzăului, au participat la un concurs de căutare de comori, au vizitat Casa Familială din Întorsura Buzăului unde au oferit cadouri copiilor instituţionalizaţi, au urmărit şi participat la spectacolul „Toţi avem talent”, organizat în sala de festivităţi a Liceului „Mircea Eliade” şi au gustat din bucatele tradiţionale româneşti.

„Cea mai importantă realizare a acestui proiect este aceea că activitățile organizate în parteneriat cu elevii din cele trei țări demonstrează că «nu contează cine eşti ori de unde vii, contează doar ceea ce porţi în suflet și în minte. Cu toţii avem talent, cu toţii avem ceva unic, cu toţii suntem speciali», așa cum spunea Alexandra Anghel în prezentarea spectacolului „We all have talent” (n.red. – „Toţi avem talent”)”, a declarat Doina Pătrunjel, coordonatorul local al proiectului.

În urma vizitei colegilor din Bulgaria, eleva Emi Găitan de la Liceul Teoretic „Mircea Eliade” a spus: „Am învăţat să îmi organizez timpul de muncă, să am mai multă încredere în forţele proprii şi ce înseamnă o competiţie. Mai mult, mi-am dezvoltat abilităţile de comunicare atât în engleză, cât şi în română, am descoperit ce înseamnă empatia şi am reuşit să o dezvolt”.

„Cred că vizita elevilor întorsureni, dar şi a celor străini, le face foarte bine copiilor de la Casa Familială. Atât ei, cât şi comunitatea în general, trebuie să înţeleagă cum funcţionăm noi, Casa Familială, ce calităţi au copiii de aici şi cred că până la urmă despre asta este vorba şi în proiectul ACES”, a declarat Bianca Grigore, reprezentant al Casei Familiale din Întorsura Buzăului.

Beneficiile participării într-un proiect internaţional ACES

Tema din acest an a colaborărilor desfăşurate sub egida „Academiei Şcolilor Central- Europene” este numită „Under the same umbrella” (n.red. – „Sub aceeaşi umbrelă”).

„Proiectele Academiei Şcolilor Central-Europene reprezintă o șansă pentru fiecare școală de a realiza parteneriate internaționale, de a face schimburi de bune practici cu tinerii din alte țări, de a adăuga valoare educației și pregătirii pentru viața reală prin învățarea nonformală”, a precizat Doina Pătrunjel.

Experienţa ACES a adus o serie de oportunităţi şi beneficii însemnate, mai spune Doina Pătrunjel. Printre acestea se numără: „ocazia de a lucra cu o echipă de profesori tineri, plini de entuziasm și dăruire, care a preluat implementarea proiectului; formarea echipei de elevi ACES printr-un proces de selecție foarte solicitant, dar motivant, care a urmărit creativitatea, perseverența și spiritul lor antreprenorial, descoperirea unui colectiv de profesori dăruiți, generoși și atenți cu nevoile celor din jur, orientați pe soluționarea problemelor, interesați de dezvoltarea personală și de imaginea instituției în care lucrează; implicarea mai mare a membrilor comunității care au oferit ajutor financiar și susținere acestui proiect: conducerea Liceului Teoretic „Mircea Eliade”, Primăria Orașului Întorsura Buzăului, Asociația Femeilor Ortodoxe, Pizzeria Delpy, SC Colomade, Bîrsan Adrian, Stroie Delia, Precup Diana, Restaurantul Ciucaș, Clubul Copiilor, elevii și părinții; schimbarea modului în care au fost abordate problemele copiilor orfani în comunitatea noastră: sprijinului material i s-a adăugat cunoaşterea poveștilor de viață, descoperirea calităților acestor copii și valorizarea lor, creșterea încrederii în sine”.

„În cadrul proiectelor ACES, copiii sunt puşi în situaţia de a se descurca, de a se descoperi şi de a-şi cunoaşte calităţile. Întâlnirile cu elevii străini sunt foarte scurte, două sau trei zile, dar ce rămâne în urma unui astfel de proiect le va fi util elevilor toată viaţa. Este extraordinar ce se întâmplă! Dacă acum doi ani vorbeam despre obiceiuri şi tradiţii, anul acesta ne aşezăm „sub aceeaşi umbrelă”, mai ales în această perioadă în care lumea este zguduită de imposibilitatea oamenilor de a accepta diversitatea şi de a fi toleranţi”, a spus Maria Badiu, directoarea liceului teoretic întorsurean.

(Iulia Drăghici)

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.