ACTUALITATE 20 iunie 2016

Academia Şcolilor Central Europene a răsplătit liceul „Eliade”

de Iulia Drăghici - Taraș | 1608 vizualizări

Liceul Teoretic „Mircea Eliade” din Întorsura Buzăului a inaugurat vineri, 17 iunie,  a doua plăcuţă „ACES”, cea argintie, simbol care marchează încheierea cu succes a celui de-al doilea proiect internaţional coordonat de Academia Şcolilor Central Europene.

„Toţi participanţii primesc o plăcuţă în semn de apreciere pentru participarea la proiect. Prima este albastră şi am obţinut-o în 2014, iar cea de-a doua, de anul acesta, este argintie. Am dorinţa şi speranţa că o vom primi şi pe cea de-a treia, care este de ciocolată. A treia plăcuţă reprezintă momentul în care trebuie să ne oprim. Potrivit regulamentului, după ce ai luat cele trei plăcuţe, nu mai ai voie să participi o etapă”, ne-a spus coordonatorul local al proiectului, profesoara Doina Pătrunjel.

Directoarea Liceului Teoretic „Mircea Eliade”, profesoara Maria Badiu, ne-a spus că participarea la aceste proiecte este cu adevărat benefică pentru elevi, chiar dacă rezultatele nu se văd pe termen scurt. „Anul acesta, faţă de participarea trecută, a crescut numărul elevilor implicaţi, iar acesta este un semn bun, pentru că educaţia se mută şi în afara şcolii şi devine foarte importantă în afara instituţiei, chiar dacă nu vezi rezultatele imediat. Acestea se văd în momentul în care tânărul ajunge să aibă o carieră şi un loc de muncă”.

Oana Mitrofan, eleva care a reprezentat liceul la conferinţa internaţională de deschidere a proiectelor din acest an, desfăşurată în Bosnia Herţegovina, a spus în cadrul evenimentului de vineri: „Dacă ar fi să mă întrebe cineva care a fost motivul pentru care am vrut să mă implic în acest proiect, poate că un prim răspuns ar fi curiozitatea. Liceul nostru a mai participat şi în urmă cu doi ani la proiectul ACES. Am stat de vorbă cu ceilalţi colegi care au participat atunci şi am aflat că printre avantajele aduse de acest proiect se află şi capacitatea de a vorbi într-o limbă străină, îmbunătăţirea relaţiilor între colegii din şcoală şi cu cei alături de care au realizat parteneriatul. Din punctul meu de vedere, cred că cea mai mare satisfacţie a fost faptul că ne-am descoperit pe noi înşine. Participarea mea la conferinţa de deschidere a proiectelor din acest an de la Sarajevo a fost o ocazie unică de a descoperi în mine nişte aspecte pe care până atunci nu le cunoşteam (...) După cum bine ştiţi, tema de anul acesta a proiectului a fost „solidaritatea”. Acum am înţeles ce înseamnă de fapt solidaritatea, dar şi cum aş putea să îmi asum această calitate în viaţa personală. Solidaritatea nu depinde de loc, de naţionalitatea pe care o ai, de limba pe care o vorbeşti, de religie şi aşa mai departe, ci mai degrabă de calitatea ta de om ”.

Mădălina Marin, eleva care a reprezentat liceul la conferinţa de închidere a proiectelor, a completat: „Experiența ACES aduce numeroase beneficii. Ea schimbă perspectivele fiecărui participant. Prin ACES mi-am dat seama încă o dată că un astfel de proiect e menit să mă ajute în dezvoltarea personală și că după fiecare participare aduc cu mine ceva nou. Îi îndrum pe colegi cu încredere spre astfel de proiecte. Aveți ocazia să vizitați țări și orașe, să cunoașteți oameni noi, păreri interesante și să acumulați o experiență despre care cu drag vă veți aminti în fiecare zi”.

LTME, singurul liceu participant din Covasna

Liceul teoretic întorsurean este singura unitate de învăţământ din judeţul Covasna care s-a alăturat proiectelor derulate de Academia Şcolilor Central Europene (Academy of Central European Schools). „Eliade” a fost şi anul acesta, pentru a doua oară, partener în proiect cu şcoli din Bulgaria şi Republica Moldova. „Sunt mândră că la o iniţiativă a mea liceul „Eliade” a intrat acum doi ani în Academia Şcolilor Central Europene. Suntem singura şcoală din judeţ şi printre puţinele din România. Sunt mândră că iniţiativa mea a avut ecou în rândul profesorilor şi a elevilor”, a mai precizat coordonatorul local.

Din 15 ianuarie încep din nou înscrieri

Doina Pătrunjel, coordonatorul care a acumulat deja experienţă prin două participări în cadrul ACES, a spus că şi Liceul Tehnologic „Nicolae Bălcescu” din Întorsura Buzăului şi-a manifestat interesul de a participa la proiectele ACES. Mai mult, aceasta a punctat că va sta la dispoziţia tuturor unităţilor de învăţământ din judeţ şi din ţară cu sfaturi privind aceste colaborări internaţionale.

Potrivit coordonatorului local, cele mai importante lucruri pe care o instituţie le are de făcut este redactarea proiectului şi găsirea de parteneri. „În primul rând şcolile trebuie să se înscrie pe site-ul Academiei Şcolilor Central Europene, apoi, exact în 15 ianuarie când se anunţă tema anului să ia la cunoştinţă care este aceasta, să înceapă să scrie proiectul şi în paralel să îşi găsească parteneri. Aceştia se găsesc tot pe site, însă lista se deschide doar în momentul când se anunţă tema anului. În 15 aprilie trebuie trimisă aplicaţia. După aceea, în 15 iunie se anunţă rezultatele. Implementarea începe în perioada septembrie - octombrie”, a spus Doina Pătrunjel, care a completat: „Pentru a fi ales spre finanţare, ai nevoie de succes în două etape importante: prima este cea în care se scrie proiectul. Acesta trebuie să fie foarte bine scris şi să se refere la tema propusă de organizatori. În proiectul de anul acesta au aplicat 600 de şcoli şi au reuşit doar 100. De asemenea, ţările care participă în ACES sunt atât din UE, cât şi din afară. Cred că un punct forte al proiectului este acela de a oferi şanse şi unei şcoli din afara Uniunii pentru a participa la proiect”.

Conform celui mai experimentat coordonator ACES din judeţ, proiectele acestei academii se adresează mai degrabă şcolilor din comunităţile mici. „Aş recomanda proiectul ACES pentru şcoli provenite din comunităţi mici. În general, şcolile provenite din oraşe mari au fost implicate în alte tipuri de proiecte internaţionale, gen Erasmus +. Cred că şcolile mai mici, care nu au avut astfel de şanse, ar trebui să scrie proiecte ACES şi să încerce să obţină finanţare. Cred că este o oportunitate pentru şcoli din oraşe mici sau din mediul rural”.

Peste 25.000 de elevi şi 3.600 de profesori din 15 ţări au participat până acum la programele ACES, susţinute, de asemenea, de Ministerele Educaţiei din fiecare ţară parteneră.

Sursă foto: Rareș Neșa

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.